Apple mag peer niet verbieden

Het Amerikaanse Apple mag een beeldmerk van peer met een hapje er uit niet verbieden. Dat blijkt uit een oppositiebeslissing van het Benelux Bureau voor de Intellectuele Eigendom (BBIE), die onlangs werd gepubliceerd.

De peer is het beeldmerk van een Belgisch reclamebureau, dat het ontwerp inschreef. Ontwerper Marc Verhulst ontkent niet dat zijn peer is gebaseerd op de appel van Apple, maar vindt dat er geen sprake kan zijn van verwarring. Apple zou namelijk zijn officiële logo nimmer vervangen voor een peer.

Het BBIE is met Apple van mening dat de beide beeldmerken overeenstemmen. Toch wil het bureau de registratie van de peer voor de diensten van een reclame- en designbureau niet verbieden. Dat komt omdat Apple zijn eigen Apple-merk voor andere diensten – met name op computergebied – heeft geregistreerd en niet voor reclamediensten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!