'Kratje bier te goedkoop'

Supermarkten moeten niet langer stunten met de prijs van een krat bier. Dat vindt de Stichting Alcoholpreventie (Stap), die hierover een brief heeft gestuurd aan supermarktketen Albert Heijn en bierbrouwer Heineken. De stichting, die zich inzet voor minder alcoholgebruik in de samenleving, wil een wettelijke bodemprijs voor bier om overmatig drankgebruik te voorkomen. Dat meldt de NOS woensdag.

Stap wil van Heineken een 'goede reactie' op de stuntprijzen die supermarkten hanteren voor kratten bier, zei Stap-directeur Wim van Dalen woensdag op Radio 1. Algemeen directeur Philip de Ridder van Heineken reageert op de zender door erop te wijzen dat de brouwer de prijs in de supermarkt niet bepaalt. De leverancier heeft geen enkele betrokkenheid bij de verkoopprijs, zei hij, die wordt door de supermarkt vastgesteld.

Van Dalen pleitte voor de invoering van een minimumprijs voor alcohol naar Schots model. Volgens de Stap-directeur is Schotland het eerste land dat een bodemprijs introduceert voor risicovolle producten, zoals alcohol.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!