'Prijzenoorlog supers lachertje'

Consumenten wantrouwen supermarkten wanneer het om de prijzen gaat. De consument merkt dat men gelokt wordt door prijsverlagingen en aanbiedingen maar dat aan de andere kant de prijzen van verse producten en andere artikelen omhoog gaan. Dit komt naar voren uit de OverGeld-stelling van de Telegraaf.

De meerderheid van de consumenten vindt de huidige prijzenoorlog een lachertje. Volgens de helft van de ruim 1100 ondervraagden zijn de prijsverschillen zo klein dat niemand daar voor omloopt. “Als ik elke super hier afmoet om twee of drie cent goedkoper uit te zijn, dan heb ik daar een dagtaak aan”, aldus een deelnemer.

Een derde van de deelnemers is evenwel van mening dat elke cent die bespaard kan worden mooi meegenomen is. ‘Een marge of korting van een paar eurocenten op je wekelijkse boodschappen lijkt peanuts. Alleen een jaar heeft wel 52 weken, dus met een groot gezin kan dat over een jaar gerekend een paar honderd euro schelen”, aldus één van de deelnemers.

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!