Banken, verzekeraars en webwinkels ontdekken kanalenmix

De wijze waarop ondernemers via meerdere kanalen met hun klanten communiceren, krijgt steeds meer vorm. Dit blijkt uit onderzoek van adviesbureau JungleRating in opdracht van Tijdschrift voor Marketing. JungleRating onderzocht de multichannelgedachte bij 15 retailers, zes banken en zeven direct writers. Multichannel management, het zo optimaal mogelijk inzetten en afstemmen van directe kanalen om de consument zo effectief mogelijk te ondersteunen in het proces naar aankoop en de daarop volgende service, heeft de toekomst. Jungle Rating inventariseerde in december 2004 en januari 2005 de multichannel functionaliteiten die webwinkels, direct writers en banken aanbieden op hun websites. Vrijwel alle onderzochte partijen bleken qua merkdifferentiatie een consistente merkbeleving te voeren via de verschillende kanalen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!