Het gaat de Nederlandse webwinkels voor de wind. De komende periode wordt het kaf van het koren gescheiden. Succesvolle webwinkeliers professionaliseren verder en allerlei ‘mama-en-papa-bedrijfjes’ vallen om. Dat meldt Twinkle-hoofdredacteur Marieke Verdonk in het Financieele Dagblad.
Verdonk adviseert ondernemers die een webwinkel beginnen om een professioneel bureau in de hand te nemen. “Dat kost geld, maar het loont de investering. En je profiteert van de wet van de remmende voorsprong. Er is inmiddels veel geleerd over wat wel en niet werkt voor een webwinkel.”
Twinkle Magazine komt voor het tweede jaar met de Twinkle 100. Dit is de ranglijst met de honderd grootste webwinkels van Nederland. Deze honderd grootste webwinkels zijn samen goed voor een omzet van vijf miljard euro. Nummer één, Thomas Cook, draait een omzet van 293 miljoen euro.
Lees ook: Webwinkel Thomas Cook draait meeste omzet en Webwinkels blijven meer verkopen
‘Alleen professionele webwinkel overleeft’
Gepubliceerd op 6 oktober 2009 om 00:00
Reacties 0