Indiase retailers bieden meer importproducten aan

Het assortiment van Indiase retailers biedt een steeds groter aandeel buitenlandse merken aan. Retailers als Big Bazaar, Food Bazaar, Reliance Retail, Aditya Birla Retail, Spencer’s en My Dollar Store kiezen vaker voor topmerken uit landen als de VS, Verenigd Koninkrijk, Thailand en Taiwan.

De geïmporteerde producten in categorieën als huidverzorging, cosmetica en voeding leveren twintig tot dertig procent meer marge op dan producten van de thuismarkt.

Met het veranderende productaanbod biedt de retailer de consument meer keuzemogelijkheden. Ook bieden de geïmporteerde producten lege schappen het hoofd.

Er zijn de afgelopen maanden ruim veertig procent meer nieuwe producten geïmporteerd om consumenten te verrassen. Zo hopen de formules consumenten te stimuleren tot het doen van meer aankopen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!