Consumenten over de grote plas geven minder geld uit aan levensmiddelen. Dat blijkt uit gegevens van onderzoeksbureau Synovate. Grote boosdoener is de recessie, die de Amerikanen dwingt de hand flink op de knip te houden.
Van de ondervraagde consumenten neemt 74 procent een boodschappenlijstje mee, terwijl zij dit voorheen nooit deden. Ook is 65 procent van mening dat levensmiddelen te duur zijn en 49 procent vindt de winkelbeleving zo ondermaats dat ze zo snel mogelijk in en ook weer uit de winkel willen. Online shoppen is voor 48 procent van de ondervraagden een optie, mits zij deze manier van winkelen als veilig ervaren en hen gegarandeerd wordt dat de producten van goede kwaliteit zijn.
Saillant detail is dat 89 procent zegt zijn boodschappen te doen bij een supermarkt, terwijl maar tien procent van de Amerikanen zijn inkopen doet bij de doorgaans veel voordeliger hypermarkten.
Amerikaan spendeert minder aan levensmiddelen
Gepubliceerd op 16 oktober 2009 om 00:00
Reacties 0