Amerikaan spendeert minder aan levensmiddelen

Consumenten over de grote plas geven minder geld uit aan levensmiddelen. Dat blijkt uit gegevens van onderzoeksbureau Synovate. Grote boosdoener is de recessie, die de Amerikanen dwingt de hand flink op de knip te houden.

Van de ondervraagde consumenten neemt 74 procent een boodschappenlijstje mee, terwijl zij dit voorheen nooit deden. Ook is 65 procent van mening dat levensmiddelen te duur zijn en 49 procent vindt de winkelbeleving zo ondermaats dat ze zo snel mogelijk in en ook weer uit de winkel willen. Online shoppen is voor 48 procent van de ondervraagden een optie, mits zij deze manier van winkelen als veilig ervaren en hen gegarandeerd wordt dat de producten van goede kwaliteit zijn.

Saillant detail is dat 89 procent zegt zijn boodschappen te doen bij een supermarkt, terwijl maar tien procent van de Amerikanen zijn inkopen doet bij de doorgaans veel voordeliger hypermarkten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!