Een kwart van de duizend webwinkeliers die zijn aangesloten bij de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie heeft de certificering op orde. De online shops die per 1 januari 2010 hun zaakjes op het gebied van consumentenwet- en regelgeving nog niet rond hebben, mogen dan niet meer het logo ‘Thuiswinkel Waarborg’ voeren.
Hierdoor kunnen ze veel klanten te verliezen, zo waarschuwt Wijnand Jongen, directeur van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie vandaag in de Telegraaf. De afvallers lopen kans op een gevoelige omzetderving, omdat veel online shoppers in verband met de grotere bescherming een voorkeur hebben voor winkels die het keurmerk bezitten. “De tijd dringt voor veel thuiswinkels”, aldus Jongen.
Inmiddels is de helft van de webwinkeliers met de certificering bezig, terwijl 250 shops nog helemaal niks hebben gedaan. De Consumentenbond liet weten dat zij vindt dat webwinkels heel hard aan de slag moeten om hun zaken op tijd rond te krijgen.
‘Meerderheid webwinkels voldoet niet aan eisen’
Gepubliceerd op 21 oktober 2009 om 00:00
Reacties 0