Steeds meer consumenten kopen ‘eerlijk’ eten. Bovendien wordt het productaanbod steeds groter, zo meldt de Volkskrant. Albert Heijn springt op deze trend in door de introductie van het label ‘puur & eerlijk’, en er hebben de afgelopen maand twee nieuwe biologische formules hun deuren geopend: Puur en Goodyfood. De drie richten hun pijlen op een groter aanbod verse en ‘eerlijke’ producten.
Sinds de eeuwwisseling groeit de markt voor biologische producten in Nederland. In de biologische winkels was de gemiddelde groei jaarlijks tussen de zes en negen procent. Sinds 2007 richten steeds meer supers zich op bio-producten, waardoor ontwikkeling van de branche in een kleine versnelling is geraakt.
"We hebben onze populariteit aan de supers te danken”, zegt Herman Geertsma, bedrijfsleider van de biologische eetwinkel Estafette in Amsterdam. “Dat is goed. Al jaren is ons motto: iedereen moet aan de bio. Om dit te bereiken, moet de super daar een rol in spelen.”
Populariteit van ‘eerlijk’ eten stijgt
Gepubliceerd op 27 oktober 2009 om 00:00
Reacties 0