Carrefour ontketent nieuwe prijzenoorlog

Supermarktketen Carrefour start in België een prijzenoorlog door de prijzen van 500 producten van A-merken te verlagen. De formule reageert daarmee op concurrent Delhaize, die begin oktober de prijzen van 150 verschillende producten verlaagde.

Delhaize gooide prijzen van A-merken, huismerken, artikelen van het budgetmerk 365 en babyproducten omlaag. Sinds begin 2008 is Delhaize druk bezig met prijsverlagingen. Deze nieuwe strategie maakte de formule in augustus voor het eerst marktleider in België.

Met de prijsverlagingen hoopt Carrefour wat van het verloren marktaandeel te herwinnen. De formule gaat zich ook steeds meer richten op zijn eigen huismerken. Eind 2009 zullen meer dan vijfduizend producten van Carrefour onder het huismerk vallen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!