Man verkiest sexy lingerie, vrouw gaat voor functioneel

Bijna de helft van de Nederlandse mannen ziet een vrouw het liefst in sexy en uitdagende lingerie. Die wens blijft de vader van de gedachte, want de Nederlandse vrouw kiest massaal voor functioneel/sportieve setjes. Dit blijkt uit een onderzoek van GfK dat in opdracht van Bodyfashion Promotion is uitgevoerd.

Van de vrouwen geeft 43% aan dat zij vooral functioneel/sportieve ondermode dragen. Met een score van 9% bij de mannen is deze stijl het minst favoriet. Zij hebben juist een grote voorkeur (43%) voor sexy/uitdagende ondermode.
Bij vrouwen scoort een casual uitstraling met 27% ook hoog. Bij de mannen geeft 17% aan dit wel een leuke stijl te vinden. Romantische en sexy/uitdagende lingerie wordt het minst gedragen door vrouwen. Respectievelijk 16% en 14% van de respondenten geeft aan deze setjes in de kast te hebben liggen. Toch ziet de man hun het liefst in deze creaties, met een score van respectievelijk 43% en 31%.

“Wat dat betreft begrijpen vrouwen en mannen elkaar nog steeds niet als het om lingerievoorkeuren gaat”, aldus het commentaar van onderzoekster Corine Makkink.

In het GfK-onderzoek komt verder naar voren dat het traditionele patroon waarbij de vrouw het ondergoed koopt voor de man, definitief achter ons ligt. Ruim de helft (56%) van de Nederlandse mannen koopt zijn eigen ondergoed. Als zij zelf ondermode kopen, geven ze daar ook meer geld aan uit, gemiddeld € 5,50 per artikel. Daarnaast blijkt dat mannen actiever zijn als het gaat om lingerieaankopen voor vrouwen. Inmiddels wordt 14,4% van alle lingeriebestedingen betaald door de man.

Kijkend naar de gehele bodyfashionmarkt wordt aangetoond dat ondermode en nachtmode nog weinig last hebben van de crisis. In vergelijking met juli tot en met juni 2008 is er dit jaar in diezelfde periode drie procent minder besteed aan bovenmode. De ondermodemarkt bleef in deze periode nagenoeg stabiel (-1%) en nachtmode vertoonde zelfs een verkoopstijging van 3%.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!