Pizza-oorlog in Nederland
Gepubliceerd op 19 april 2005 om 00:00
Nederland is momenteel het strijdtoneel van een Pizza-oorlog. Om de consument voor zich te winnen, gebruiken de betrokken partijen traditionele wapens zoals kortingsacties, folders en abri-campagnes. De consument betaalt door deze strijd veel minder voor zijn pizza. Albert Heijn deed recent de All American Pizza in de aanbieding en Domino’s bezorgdienst geeft grote korting op wie zijn pizza zelf komt afhalen. Het grootste offensief is afkomstig van New York Pizza die voor €5,99 een medium pizza laat thuis bezorgen. Men kan zelfs kiezen voor de unieke Double Tasty (1 pizza, 2 smaken). Om deze actie te promoten laat New York Pizza de komende tijd 6.000 Abri’s door heel Nederland voorzien van een grote poster met daarop de aanbieding. ”We zijn de grootste pizzaketen met ruim 75 vestigingen verspreid over heel Nederland, dus voor ons past een dergelijke actie helemaal bij het bedrijf. Het is een unieke actie die wij nog nooit eerder hebben gedaan, maar het is een belangrijk wapen om de franchisenemers door heel Nederland te ondersteunen”, aldus New York Pizza directeur Philippe van der Vorst.
Reacties 0