Delhaize zet mes in kosten

Het Belgische supermarktconcern Delhaize gaat structureel 300 miljoen euro besparen als onderdeel van een nieuw strategisch plan. De retailer wil tegelijk versneld groeien en de winst opvoeren. Dat heeft het bestuur van Delhaize donderdag bekendgemaakt tijdens zijn jaarlijkse analistenbijeenkomst.

Het detailhandelsbedrijf stelt zich ten doel ‘een meer doeltreffend overnameplatform’ te worden. Delhaize is eerder wel genoemd als mogelijke partner van Ahold. Een belangrijk element uit het nieuwe plan is de kostenreductie van 300 miljoen euro per jaar die tegen 20012 moet zijn bereikt.

De besparingen komen boven op eerdere bezuinigingsacties van zestig miljoen euro in 2008 en honderd miljoen in dit jaar.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!