In 2007 startte Agri Retail met de pilotwinkels waarin aanpassingen zijn getest op het gebied van, onder andere, stellingmaterialen, verlichting, seizoenspresentaties en instore communicatie. Resultaat is een winkel waarin het actuele seizoen duidelijk aanwezig is in collectie, kleuren en beelden. De consument loopt als het ware het seizoen in. De assortimentsfocus zal vanaf 2010 op Dier en Tuin komen te liggen, waar BoerenBond en Welkoop om gekend willen zijn. Ook de service en de ontwikkeling van de kennis van de medewerkers staan op de prioriteitenlijst 2010.
Vanaf 2010 zal het nieuwe winkelconcept in de rest van Nederland worden uitgerold.
BoerenBond en Welkoop breiden uit
Gepubliceerd op 23 december 2009 om 00:00
De omvang van BoerenBond/Welkoop is flink aan het groeien. De formule van Agri Retail opende afgelopen jaar acht nieuwe winkels. Voor 2010 staan eveneens acht openingen gepland. Tevens is de uitstraling van de winkels flink onder handen genomen. De uitbreiding van de formule is het gevolg van een plan waarin vijftig potentiële vestigingsplaatsen in het land zijn geselecteerd. De concentratie van de doelgroepen, met name op het platteland, is daarin leidend geweest.
Reacties 0