Mensen met ADD geven inzicht in impulsief consumentengedrag

Impulsief consumentengedrag bij mensen met ADD (attention deficit disorder) is het resultaat van informatie overload, frustratie, afleiding en andere problemen met het verwerken van informatie. Dat blijkt uit onderzoek van Carol Kaufman-Scarborough van de Rutgers University en Judy Cohen van de Rider University. Het onderzoek naar de impulsiviteit van mensen met ADD is gedaan om inzicht te krijgen in consumentengedrag vanuit het oogpunt van informatieverwerking. Het is nog onduidelijk of voor niet ADD-ers dezelfde prikkels voor impulsief consumentengedrag gelden. Volgens The National ADDA Factsheet zijn de belangrijkste eigenschappen van ADD snel afgeleid zijn, impulsiviteit en hyperactiviteit. Al langere tijd is bekend dat consumentengedrag slechts voor een deel bestaat uit sterk georganiseerde processen. Consumenten zijn namelijk ook impulsief, af te leiden, afhankelijk van onvolledige of irrelevante informatie en soms zelfs verslaafd aan winkelen. Het onderzoek heeft uitgewezen dat mensen met ADD vaak het gevoel hebben dat ze worden overladen met stimuli. Voor mensen met ADD is impulsiviteit als het ware een dagelijkse bezigheid.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!