Prijsverschillen Media Markt-winkels groot
Gepubliceerd op 19 maart 2010 om 00:00
“Dat scheelt wel erg veel geld”, meldt retaildeskundige Huib Lubbers van Retail Management Center. De deskundige denkt dat consumenten dit niet langer pikken. “Nu de prijzen zo gemakkelijk te achterhalen zijn, stappen ze in de auto als ze zien dat een andere Media Markt voordeliger is.”
De prijsverschillen in de diverse Media Markt-winkels kunnen zo uiteenlopen doordat de formule geen filiaalbedrijf is, zoals BCC of It’s. Elke winkel is een afzonderlijke bv, die zijn boontjes eigenhandig moet doppen. “Elke winkel bepaalt zelf zijn assortiment én verkoopprijzen”, aldus financiële topman Rob Janssen.
Media Markt geeft echter geen commentaar op de vraag of een verschil van honderden euro’s binnen één winkelformule niet te veel van het goede is. Marketingmanager Erik Janssen van BCC heeft er wel iets over te melden. “Het is onwenselijk dat precies dezelfde tv in een andere stad driehonderd euro duurder is. Ik zou dat niet kunnen uitleggen aan de consument.”
Janssen vermoedt dat Media Markt zo lang heeft gewacht met het inrichten van een webwinkel ‘om te voorkomen dat die enorme prijsverschillen zo makkelijk aan het licht komen’.
Reacties 0