Consument vindt autoverkopers onbetrouwbaar

Autoverkopers worden gezien als de minst betrouwbare beroepsgroep, zo blijkt uit onderzoek van Reader’s Digest.
Uit dit onderzoek kwam naar voren dat slechts zestien procent van de Nederlandse respondenten deze beroepsgroep betrouwbaar vindt. Overigens steeg het vertrouwen in autoverkopers wel ten opzichte van vorig jaar. Toen gaf veertien procent van de ondervraagden aan autoverkopers te vertrouwen.

Opvallend is dat Opel, afgelopen jaar veel in het nieuws vanwege het getouwtrek rond het merk, in Nederland voor de derde keer op rij als meest betrouwbare automerk uit de bus is gekomen. Dertien procent van de Nederlandse ondervraagden noemde het merk meest betrouwbaar. Over heel Europa gezien scoorde Volkswagen het beste. In vier van de zestien deelnemende landen werd dit automerk als meest betrouwbaar gekozen.

De tweede plek werd ingenomen door Opel en Toyota. Deze merken werden in drie landen als beste bestempeld. Opmerkelijk was de daling in Europa van Mercedes. In 2009 werd dit merk nog in drie landen meest betrouwbaar genoemd, dit jaar krijgt het merk alleen in Spanje deze titel.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!