Best Buy één van eerste Twitter-adverteerders
Gepubliceerd op 14 april 2010 om 00:00
Naast elektronicagigant Best Buy heeft ook Starbucks bekend gemaakt te gaan adverteren via Twitter. Ook de fanatiek twitterende bedrijven Bravo en Virgin America hebben zich aangemeld voor de advertentiemogelijkheden.
Promoted Tweets worden net als Google AdWords betaald per klik. Naast dit betaalsysteem komen ook de koppeling van betaalde uitingen aan zoekwoorden en het bijbehorende biedsysteem overeen met dit advertentieprogamma. Het grote verschil is dat Twitter zich het recht voorbehoudt een advertentie eigenhandig te verwijderen wanneer het aantal kliks achterblijft of de tweet weinig wordt doorgestuurd. Wanneer dit gebeurt hoeft de adverteerder niet te betalen.
Voorlopig zal er niet meer dan één betaald bericht van maximaal 140 tekens te zien zijn bovenaan een berichtenoverzicht. Hierbij zal de toevoeging Promoted by gevolgd door de bedrijfsnaam te zien zijn. AdAge denkt dat bedrijven de advertentieoptie gebruiken om interactie met klanten te bevorderen.
De verwachting is dat Twitter de kosten voor adverteerders in een later stadium van meer variabalen afhankelijk maakt dan alleen kliks.
Reacties 0