Nederlanders zien brood vooral als oerproduct

Nederlanders zien brood als een `oerproduct` dat er altijd geweest is en er nog lange tijd zal zijn. Brood heeft geen uitgesproken positief of negatief imago, maar wordt wel als een wat saai product gezien. Dat blijkt uit onderzoek dat Motivaction in opdracht van Voorlichtingsbureau Brood gedaan heeft naar de beleving van brood bij consumenten van 12 tot 60 jaar. Als belangrijkste redenen om brood te kopen worden onder meer genoemd: gewoonte, variatiemogelijkheden, voedzaamheid, gezond en gemak. Smaak, houdbaarheid, medische redenen en het Atkins dieet worden als redenen genoemd om geen brood te eten. Jongeren van 12 tot 15 hechten veel waarde aan de smaak van het brood met beleg, consumenten van 21 tot 40 vinden de gezondheidsaspecten, variatiemogelijkheden en gemak belangrijk, terwijl 40-plussers gevoelig zijn voor de gezondheid en de kwaliteit en het sociale aspect van broodeten. Verder zien consumenten bruinbrood vooral als functioneel en voedzaam en witbrood meer als drager van beleg en lekker en luxe. Het meeste brood wordt gegeten tijdens ontbijt en lunch. Ten slotte waarderen Nederlanders de ambachtelijkheid en de persoonlijke benadering van de bakkerswinkel, en het one-stop-shopping en de broodprijs van de supermarkt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!