Voor Lekker & Laag Superstore was een revolutie nodig
Gepubliceerd op 4 mei 2005 om 00:00
De pilotwinkel Lekker & Laag (L&L) Superstore, heeft eind april de deuren geopend in Hoogvliet. De opening was groot nieuws, de landelijke pers is er massaal op gedoken. De winkel lijkt in bijna niets op de oude Konmar Superstore-vestiging. Dat is volgens marketingdirecteur Andries Gies ook de bedoeling. `Deze winkel is geen aanpassing van Konmar Superstores. Het is een compleet nieuw concept`, aldus Gies. `Nostalgie is geen fundament waarop je kunt bouwen`, zo voegt salesdirecteur Willem-Jan Vrezen toe. `We hadden een revolutie nodig.` L&L mikt voornamelijk op one-stop-shoppers. Uit onderzoek is gebleken dat de consument verder nog een vers- en kwaliteitsgarantie van de winkel eisen en niet te veel willen betalen. De winkel werkt om die reden met volumevoordeel. De pilotstore verkoopt 30.000 artikelen op 2.800 vierkante meters. De winkel heeft ruimte gewonnen door de bovenste schapplank te verhogen naar 1.75 meter. Daarnaast is op het versplein efficient met ruimte omgegaan. Naast Hoogvliet worden pilotshops in Almere en Doetinchem geopend. De beide directeuren verwachten het ombouwproces van Konmar Superstores naar Lekker & Laag Superstores binnen 18 tot 24 maanden afgerond te hebben.
Reacties 0