Parketbranche reduceert aantal geschillen met 31%

Het aantal geschillen dat in 2003 bij de Geschillencommissie Parket aanhangig werd gemaakt bedroeg 140. In 2004 was dat met 31% gedaald naar 97. De reductie werd vooral bereikt door actiever in te spelen op klachten van consumenten. Veel gevallen bleken zakelijk op te lossen zonder inschakeling van de Geschillencommissie. Daarmee bereikte brancheorganisatie VPL het vooraf gestelde doel van een reductie met 30%.Het grootste deel van de klachten die in 2004 aanhangig werden gemaakt betrof bedrijven die niet georganiseerd zijn of die aangesloten zijn bij andere brancheorganisaties. Deze zaken kunnen niet door de Geschillencommissie Parket behandeld worden. Wel biedt de VPL in een poging het imago van de parketbranche te verbeteren zowel bedrijven als consumenten hulp bij het oplossen van meningsverschillen. De VPL beschikt hiertoe over deskundigen die ook voor rechtszaken ingeschakeld kunnen worden. Ook maken rechtsbijstandverzekeraars regelmatig gebruik van de diensten van de VPL-deskundigen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!