Steeds meer winkelketens doen mee aan de trend klanten te verleiden met een ontbijtje voor één of enkele euro’s. Bij winkels als HEMA, V&D, IKEA en Intratuin kan de consument voor een klein bedrag buiten de deur ontbijten. De bedoeling is dat ze vervolgens blijven om te winkelen.
“Winkels willen dat klanten zo lang mogelijk in hun pand blijven. Dan is de kans groter dat ze spullen kopen”, meldt Huib Lubbers, directeur van adviesbureau Retail Management Center, zaterdag in het AD. Zo moeten consumenten in veel ketens eerst de winkel doorlopen voordat ze in het restaurant terechtkomen.
Klanten kunnen in de HEMA voor één euro al koffie, een stokbroodje en een croissantje krijgen. Echte horecabedrijven kunnen zich deze stuntprijzen niet veroorloven omdat zij al hun geld met eten en drinken verdienen. Voor een warenhuis als HEMA is een ontbijtje echter een mooie manier om consumenten te verleiden met een tas vol HEMA-artikelen te vertrekken.
Goedkoop ontbijt lokt klanten
Gepubliceerd op 19 oktober 2010 om 00:00
Reacties 0