Het gebruiken van RFID-technologie wordt waarschijnlijk één van de belangrijkste retailtrends van 2011. Dat schrijft de National Retail Federation op haar site.
Om aan de wensen van consumenten te voeldoen, moeten retailers met behulp van RFID hun efficiëntie en nauwkeurigheid verbeteren. De technologie, mits uitgevoerd in samenwerking met leveranciers, biedt een mogelijkheid om de klantenservice en de toevoer van producten te verbeteren.
Steeds meer retailers maken gebruik van de technologie. Zo maakte retailgigant Macy’s bij zijn nieuwe SoHo Bloomingdale’s vestiging gebruik van een RFID test pilot. De nauwkeurigheid van de voorraadverwerking nam daardoor met 97 procent toe. Ook Jones Apparel testte RFID in twee van haar schoenenwinkels. De voorraadverwerking en het zoeken naar producten door werknemers verbeterde daardoor met achttien procent.
Volgens Peter Longo van Macy’s zijn consumenten retailers ver vooruit. "Zij zijn veeleisend en straffen winkeliers voor inefficiëntie en onnauwkeurigheid. RFID, uitgevoerd in samenwerking met leveranciers, is een manier om de klantervaring en de supply chain te verbeteren."
Reacties 0