‘Belgische retailer knoeit met garantie’

Steeds meer Belgische winkeliers sjoemelen met de garanties op de producten die ze aan klanten verkopen. Dat blijkt uit het jaarrapport van de Algemene Directie Controle en Bemiddeling, de vroegere economische inspectie.

De instantie kreeg vorig jaar meer dan elfhonderd klachten binnen over problemen met de waarborg op aangekochte toestellen. Dat is een stijging van twintig procent in vergelijking met een jaar eerder.

“Veel consumenten lijken zich er niet van bewust te zijn dat er in België een wettelijke regeling is die aan iedere consument sowieso twee jaar garantie geeft op goederen”, meldt Chantal De Pauw, woordvoerster van de federale overheidsdienst Economie.

Volgens De Pauw betalen heel wat mensen bovendien nog voor een extra garantie, terwijl die in de praktijk niets toevoegt aan de wettelijke garantie van twee jaar. Ook op tweedehandsgoederen geldt een wettelijke garantie van een jaar.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!