Uitbreiding navigatie in supermarkten

Door navigatie in supermarkten hoeven consumenten niet meer elk schap af te speuren naar bepaalde producten. Point Inside heeft een mobiele applicatie gelanceerd waarop de indeling van een supermarkt wordt weergeven, en waarop precies staat aangegeven waar een bepaald product zich in de schappen bevindt.

De applicatie wordt voor het eerst op grote schaal gebruikt wanneer de Amerikaanse supermarktketen Meijer deze de komende maanden in al haar tweehonderd vestigingen gaat toepassen. De versie wordt Meijer Find-it genoemd, en is beschikbaar voor de iPhone en Android toestellen. De supermarktketen begon vorig jaar in vijf vestigingen met het testen van de applicatie.

De applicatie zou voor retailers tevens de koopgewoonten van klanten in kaart brengen. Retailers kunnen volgens Todd Sherman, chief marketing officer bij Point Inside, zien welke items consumenten op hun digitale boodschappenlijstje zetten, en welke zij daadwerkelijk aanschaffen. Winkeliers kunnen via de applicatie ook kortingsbonnen aanbieden als de consument zich in de buurt van het product bevindt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!