Makro koopt Nederlandse vestigingen

Groothandelketen Makro wordt eigenaar van twee van haar vestigingen. De formule kocht de twee panden in Nuth en Best van Wereldhave voor 24,2 miljoen euro, aldus Makro in een persbericht.

De twee filialen komen per eind december in handen van Marko. Het bedrijf onderstreept hiermee naar eigen zeggen het vertrouwen in de Nederlandse markt.

Makro is een onderneming in beweging, stelt Jean-Pierre Bienfait, algemeen directeur Makro Nederland. “We zijn actief om onze groothandel te vernieuwen. We werken aan het invullen van onze multichannel-aanpak door bezorging en levering via internet en onze Makro-vestigingen. Via deze drie kanalen zien wij veel mogelijkheden tot groei.”

De formule introduceerde onlangs een aantal nieuwe diensten en opleidingen voor ondernemers. Nieuw is onder meer de Groei Campus; een opleidingscentrum waar ondernemende klanten voor een symbolisch bedrag diverse trainingen en workshops kunnen volgen. Daarnaast heeft Makro een netwerkplek aan de vestiging toegevoegd: Makro Pro. In deze zogenoemde horeca business lounge staan adviseurs van Makro klaar om horecaondernemers te adviseren. Een andere nieuwigheid is het  La Place-restaurant in de Amsterdamse vestiging van Makro, die als conceptfiliaal fungeert.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!