Autobranche stunt massaal

Nederlandse auto-importeurs hebben het afgelopen jaar massal gestunt met verleidelijke aanbiedingen. Dat blijkt uit een registratie van marktonderzoeksbureau Adfact, zo schrijft Adformatie. In 2011 werden bijna 1.100 verschillende acties geregistreerd binnen de personenautomarkt. Vooral tijdens het laatste kwartaal steeg het aantal aanbiedingen fors.

Hoewel Renault de meeste actieaanbiedingen had lopen, gaf Peugeot het meeste geld uit om de acties onder de aandacht te brengen. Bijna 450 van de acties werden via reclamecampagnes, met een totale waarde van 145 miljoen euro, ondersteund. Dat is bijna 45 procent van de totale mediabestedingen aan personenauto’s.

“De stijging van de autoverkoop in 2011 is een optelsom van overheidstimuleringen, zoals gunstige bijtelling en lage BPM op zuinige auto’s, in combinatie met veel meer actieaanbiedingen”, aldus Adfact-directeur Lars de Vries. Gemiddeld bespaarde de consument 1.800 euro per actie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!