Zalando wint Loden Leeuw

Online retailer Zalando heeft de Loden Leeuw voor de meest irritante tv-reclame van 2011 in de wacht gesleept. De reclame, waarin een bezorger pakketjes van de winkel aflevert op een nudistencamping, kreeg volgens het Tros-programma Radar 42 procent van de stemmen.

Ook Plus wist op de zenuwen van menig consument te werken: 25 procent van de 188n duizend stemmers vond de reclame van de supermarktketen het meest irritant. Koekjes-reclame Hellema, waarin een vrouw met de deur open op het toilet zit, kreeg met vijftien procent van de stemmen een derde plaats toegewezen.

Voetbaljournalist Johan Derksen werd verkozen tot meest irritante bekende Nederlander in een commercial. Derksen zit in een spotje van de Nederlandse Energie Maatschappij en kreeg 49 procent van de stemmen. Het is de tweede keer dat een spotje van het energiebedrijf de verkiezing op zijn naam weet te zetten: in 2009 ergerden kiezers zich aan Frans Bauer. Derksen zegt het volkomen eens te zijn met de uitslag. “Het is een verschrikkelijke reclame, ik heb het puur voor het geld gedaan.”

Arie Boomsma, die in een commercieel van Douwe Egberts speelt, werd tweede (twintig procent), Kim Holland die reclame maakt voor telecombedrijf Simpel werd derde (vijftien procent).

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!