‘Winkelier moet online ervaring naar winkel brengen’

Retailers moeten in hun offline winkels de online consument zo goed mogelijk bedienen. Steeds meer mensen vergelijken of kopen online, maar volgens een studie van IBM blijft de winkel op straat de beste plek voor klantcontact en merkbeleving. Tijdens de National Retail Federation show in New York presenteerde IBM een portfolio met daarin nieuwe manieren om te verkopen, te kopen en de loyaliteit van de klant veilig te stellen in het tijdperk van mobiele en sociale netwerken.

Zo kunnen bezoekers van een supermarkt via een touch screen informatie krijgen over een gewenst product, bijvoorbeeld over de herkomst van bepaald fruit, waar het geteeld is en of dit op organische wijze is gebeurd. Ook kunnen klanten via een smartphone app thuis de barcode van producten scannen om in de winkel een kant en klaar boodschappenlijstje te vinden, inclusief de plek in de supermarkt waar de producten te vinden zijn. Touch screens bij de kassa tonen consumenten relevante items die wellicht in combinatie met de zojuist gekochte artikelen gekocht kunnen worden. Dankzij deze ´smarter check-out´ oplossingen kan de retailer volgens IBM klanten het beste van twee werelden bieden: een online ervaring in de fysieke winkel.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!