'Tabletgebruikers shoppen meest online'
Gepubliceerd op 23 januari 2012 om 00:00
Bezoekers met een tablet geven per aankoop 54 procent meer uit dan bezoekers met een smartphone en 21 procent meer dan gebruikers van een desktop of laptop. Tevens zijn tabletgebruikers bijna drie keer zo vaak geneigd om producten en diensten online te kopen dan smartphone-gebruikers. Desktop- en laptopgebruikers doen dit nog iets vaker.
“Adobe toont al geruime tijd de behoefte van retailers aan om hun website te optimaliseren voor bezoekers met mobiele apparaten. Tablets zijn een belangrijk nieuw verkoopkanaal geworden, waar marketeers niet meer omheen kunnen”, aldus senior vicepresident Brad Rencher. “Het optimaliseren van de 2012 etailstrategie voor tabletgebruikers voorkomt dat een webwinkel omzet misloopt binnen dit snelgroeiende en zeer winstgevende klantsegment.”
Zowel de demografische kenmerken van tabletgebruikers als de flexibiliteit die een tabletervaring biedt dragen bij aan een hogere winstgevendheid onder de tabletgebruikersgroep. Het gaat voornamelijk om welvarende mannen tussen de 18 en 34 jaar. Tevens hebben ze een intenser gebruik gedurende het weekend, wanneer ze meer tijd hebben om online te winkelen.
Reacties 0