Levi’s op groene toer

Spijkerbroekenmerk Levi’s zet zich in voor een schonere katoenproductie. “Om te overleven moet de kledingindustrie verduurzamen. Daarin willen wij voorop lopen”, stelt Michael Kobori, vicepresident social and environmental sustainability van Levi’s.

Levi’s is betrokken bij het Better Cotton Initiative, dat als doelstelling heeft de katoenproductie te verbeteren en daarmee het milieu en de werknemers te sparen. “Iedereen weet dat katoen fantastisch materiaal is, maar erg vervuilend voor het milieu en de mensen die in de katoenindustrie werken. Omdat onze collecties voor het grootste deel uit katoen bestaan, voelen we ons genoodzaakt dat te veranderen”, aldus Kobori. Levi’s wil in 2015 twintig procent van de creaties van Better Cotton maken.

Eerder introduceerde het spijkerbroekenmerk de Levi’s Water Less-jeans. Kobori: “Bij de productie van een spijkerbroek is doorgaans 45 liter water nodig. Dankzij dit initiatief gebruiken we nog maar dertig liter water per spijkerbroek. In totaal hebben we al 156 miljoen liter water bespaard.”

Ondanks de hogere productiekosten zal de prijs van een duurzaam geproduceerde Levi’s-jeans niet stijgen. “De groep die iets meer wil betalen voor een schoner product, is klein”, weet Kobori. “Schoon moet de nieuwe standaard worden. Wij vinden dat kwaliteit  betaalbaar moet blijven, dus zullen we klanten geen hogere prijs in rekening laten brengen”, besluit Kobori.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!