In 2011 zijn er wereldwijd zestig miljoen seksspeeltjes over de toonbank gegaan, ter waarde van twee miljard dollar. Dit zou echter kunnen verviervoudigen als de retailinfrastructuur voor deze branche op schop gaat. Dit blijkt uit het onderzoek ‘Women, sex and shopping’ van marktonderzoeker Hewson Group.
“Slechts een kleine honderd winkels en webshops in de wereld voldoen aan wensen die vrouwen uit ons onderzoek zeggen te hebben”, vertelt Nick Hewson, ceo en oprichter van Hewson Group. Vrouwen zien seksspeeltjes het liefst gepresenteerd zoals parfum, huidverzorging en lingerie. Winkels die op deze manier werken, zoals het Zweedse Lelo en het Duitse Fun Factory, hebben slechts een marktaandeel van vijf procent.
Uit de ‘Sex toy index’, onderdeel van het onderzoek, blijkt dat één op de vier vrouwen uit de Benelux in 2011 een seksspeeltje in huis haalde. ‘The Nordics’ voeren de ranglijst aan: één op de drie vrouwen uit Scandinavië haalde in 2011 plezierwaar in huis. Het aantal ‘gebruikers’ ligt volgens de index een stuk hoger. Vijftig procent van The Nordics gebruikt wel eens een seksspeeltje, tegenover veertig procent van de vrouwen in de Benelux.
Verkoopcijfers seksspeeltjes blijven laag
Gepubliceerd op 5 april 2012 om 00:00
Reacties 0