Saturn opent nieuwe flagship in Amsterdam
Gepubliceerd op 3 mei 2012 om 00:00
In de 4.700 vierkante meter grote vestiging staan niet de lage prijzen, maar de winkelbeleving centraal. De winkel, die vijftigduizend bezoekers per week moet trekken, richt zich vooral op de consument die een passie heeft voor geavanceerde techniek. Zo worden tv’s gedemonstreerd die vanaf een smartphone bestuurd worden. Bij de ingang staan gastvrouwen met tablets klaar, waar bezoekers een afspraak kunnen maken voor een uitgebreid adviesgesprek.
“De flagshipstore staat model voor een nieuw soort winkel dat beter dan de bestaande vestigingen opgewassen is tegen de oprukkende online shops”, zegt Dennis Hooijmans, vice president bij Saturn. Er loopt zo’n honderdveertig man aan eigen personeel rond, plus dertig shop-in-shopmedewerkers. Met de steeds complexer wordende elektronica waar veel uitleg en ondersteuning bij nodig is, moet deze dure aanpak zichzelf terug kunnen verdienen. Maar de vraag blijft hoe lang dit verkoopmodel te handhaven blijft, nu veel fabrikanten moeten bezuinigen.
Reacties 0