La Place test mobiele kortingsbonnen

La Place houdt een landelijke proef met het verspreiden van kortingsbonnen via smartphones. De restaurantketen werkt daarvoor samen met het Groningse bedrijf PocketDeals.

Consumenten die de app van PocketDeals downloaden, kunnen kortingsbonnen opvragen. Wanneer zij in de buurt van een V&D-restaurant zijn krijgen zij vanzelf aanbiedingen van La Place te zien. De managers van de restaurants kunnen zelf bepalen welke acties er op welke tijd gelden.

La Place maakte voorheen alleen gebruik van papieren coupons. De formule maakt nu op deze coupons bekend dat consumenten die niet per se hoeven uit te knippen. Als ze Pocketdeals installeren, hebben ze de bonnen namelijk altijd bij de hand.

“Uit een proef bij McDonalds in Groningen bleek dat eenzelfde coupon op mobiel een veel hogere conversieratio had dan de gedrukte versie”, zegt Karen Raats, oprichter van PocketDeals tegen Emerce. “V&D kan met deze coupons op een manier op de actualiteit inspelen, die niet kan met sites als Groupon. Als het aan het einde van de middag gaat regenen en een restaurant krijgt afzeggingen, dan kan hij via onze site direct een kortingsactie aanmaken.”

PocketDeals is inmiddels zestigduizend keer gedownload. Raats hoopt dat dat aantal tegen het eind van het jaar op een half miljoen ligt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!