Bergen op Zoom en Dordrecht bekroond om citymarketing
Gepubliceerd op 5 juni 2012 om 00:00
Dordrecht wordt geprezen om zijn duidelijke visie, brede aanpak en het betrekken van stakeholders in alle sectoren van de gemeente. “Dordrecht heeft goede resultaten geboekt op de verschillende beleidsterreinen”, stelt de jury. “De organisatie voor citymarketing heeft een sterke positie verworven in de gemeente en gemeenschap”. In zowel 2010 als 2011 mocht Den Haag de prijs in ontvangst nemen.
De jury waardeert winnaar Bergen op Zoom om de snelle ontwikkeling in vrije korte tijd. “De gemeente heeft veel spirit en drive”, zegt de jury. “Er zijn aansprekende communicatie-uitingen en er wordt bovendien gewerkt met een heldere doelgroepkeuze en duidelijk omschreven doelstellingen.” In de categorie tot honderdduizend inwoners mochten eerder Assen (2010) en Lelystad (2011).
De jury beoordeelde de genomineerde gemeenten op onder meer beleidsmatige aanpak, organisatie, samenwerking met stakeholders, mediaprofilering, monitoring en aantoonbare effecten van citymarketing. De professionaliteit van citymarketing is volgens de jury waarneembaar toegenomen.
Reacties 0