‘Bol.com misleidt consument’

Bol.com suggereert in haar commercials ten onrechte dat alle verzendingen gratis zijn. Dat zegt multimediawebwinkel Cosmox.nl, die bij de reclamecodecommissie een klacht over de commercial heeft ingediend.

Consumenten kunnen producten van bol.com gratis laten thuisbezorgen bij een bedrag vanaf twintig euro. Volgens de concurrent van bol.com wordt dit in de commercial niet vermeld, waardoor de consument het idee krijgt dat verzending altijd gratis is. “Dit is misleiding van de consument en oneerlijke concurrentie”, aldus een woordvoerder van de online verkoper. “We vinden dit extra vervelend omdat Cosmox.nl wel alle aankopen gratis verzendt.”

Bol.com meent dat de klanten wel degelijk op de hoogte zijn van het minimumbedrag voor gratis verzending. “We hebben alle klanten via een e-mail geïnformeerd over de ondergrens van twintig euro”, aldus een woordvoerder van de e-tailer. “Bovendien is dat ook duidelijk te zien in de reclame. We willen zo duidelijk mogelijk zijn naar de klanten en die waarderen dat. Zij vallen er niet over.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!