'Unilever misleidt consument met Becel Pro-activ'

Unilever houdt klanten voor het lapje met zijn product Becel Pro-activ. Dat meent consumentenorganisatie Foodwatch, die de voedingsmiddelenproducent hiervoor Het Gouden Windei, de ‘prijs’ voor het product met het meest misleidende verkooppraatje, heeft uitgereikt.

Volgens Foodwatch belooft Unilever dat het product het cholesterolgehalte verlaagt en hart- en vaatziekten worden voorkomen door het eten van de boter. Foodwatch geeft aan dat Becel Pro-activ plantensterol bevat, dat inderdaad het bloedcholesterol kan verlagen. Toch meent de organisatie dat er kans op toename van het risico op hart- en vaatziekten is, zo zou blijken uit onderzoek. Foodwatch meent dat mensen die veel Becel Pro-activ nuttigen al snel een overdosis plantensterol binnenkrijgen.

“Becel Pro-activ is in feite een medicijn dat een bijsluiter vereist en uitsluitend op doktersrecept verkrijgbaar zou moeten zijn”, meent Foodwatch. Unilever krijgt nu voor de tweede keer op rij het Gouden Windei. Vorig jaar werd de award uitgereikt voor Blue Band Goede Start! Witbrood. Unilever weigerde beide keren de ‘prijs’ in ontvangst te nemen.

Unilever reageert dat de boter veilig is en het cholesterolverlagende effect bewezen en onomstreden is. “Dit is aangetoond in meer dan 45 onderzoeken en wordt onderschreven door de onafhankelijke Europese Autoriteit voor de Voedselveiligheid”, vertelt een woordvoerder van het bedrijf.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!