Jumbo-topman verwacht soepel ombouwproces C1000

Jumbo-ceo Frits van Eerd verwacht dat C1000 ondernemers die liever geen Jumbo worden, het ombouwproces niet verstoren. “Ik weet zeker dat de winkeliers en werknemers van C1000 uiteindelijk achter onze formule kunnen staan”, zegt hij in een interview met NRC Handelsblad.

Volgens de topman zijn C1000-ondernemers bang dat de Jumbo-formule niet genoeg omzet oplevert. “Bij C1000 is de folder met aanbiedingen de motor achter de formule, wij redeneren anders”, vertelt hij. “Waarom heb je aanbiedingen nodig als je altijd de goedkoopste kunt zijn? Wij garanderen de laagste prijs. Ik weet zeker dat C1000-ondernemers uiteindelijk achter onze formule zullen staan. Zij krijgen meer tevreden klanten in de winkel dan ooit.”

Technisch gezien zou een winkel volgens Van Eerd in een week omgebouwd kunnen worden. “We nemen er expres tweeënhalve week de tijd voor zodat werknemers mentaal kunnen omschakelen”, vertelt hij. “Alles moet ineens anders, daar heeft niet iedereen zin in. We nodigen al het personeel van een winkel daarom een dag uit in Veghel. Direct na binnenkomst moeten ze een geel T-shirt aan. Dan zie je ze kijken van: ‘Pff, moet dit nou?’. Langzaam zie je ze toch ontdooien en aan het einde van de dag zijn ze vaak om.”

Bij de start van een omgebouwde winkel moet alles kloppen, vindt de topman. Het dichtgooien van de winkel voor tweeënhalve week kost een vermogen. “Je betaalt je huur en personeelskosten en draait nul euro omzet”, zegt de ceo. “Maar dat is een bewuste keuze, we hebben geen tijd om achterom te kijken.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!