Het Nederlandse jeansmerk G-star lanceert een winkelconcept dat zich op vrouwen toespitst. Het label zegt veel potentie te zien in het damessegment en vindt het hoog tijd haar winkels daarop aan te passen.
“Vrouwen winkelen anders dan mannen. Ze houden van een verfijnd interieur en willen meer een boetieksfeer. Bovendien vinden ze het erg vervelend als er geen spiegel is in de paskamer. In het nieuwe concept kun je jezelf uren ongegeneerd bestuderen”, aldus een woordvoerder van G-star.
Het eerste damesfiliaal is in de Leidsestraat in Amsterdam gevestigd. Deze winkel wordt in september geopend. Daarna volgt een wereldwijde uitrol. De keten verwacht over anderhalf jaar dertig winkels te hebben geopend onder de hoede van franchisenemers. “Het winkelconcept is eigenlijk ontstaan door de vraag van franchisers”, weet de zegsman. De Nijs benadrukt dat het nieuwe winkelconcept niet betekent dat G-star zich nu vooral op damesmode gaat richten. “We willen simpelweg laten zien wat kleding kan betekenen voor vrouwen.”
G-star start met vrouwenconcept
Gepubliceerd op 11 juli 2012 om 00:00
Reacties 0