De ambachtelijke online marktplaats DaWanda opent eind deze week de deuren van haar Nederlandse webshop. Het Duitse bedrijf ondergaat een internationaliseringsslag en probeert na Engeland en Frankrijk nu ook in Nederland voet aan de grond te krijgen.
DaWanda is een digitale bazaar, waar de consument unieke producten treft als zelfgemaakte accessoires, kleding, tassen, speelgoed en kunst. De onderneming geeft kunstenaars en ambachtslui de ruimte om hun online producten aan te bieden, zonder hiervoor prijzige e-commercepakketten aan te hoeven schaffen. Het openen van een verkopersaccount bij het Duitse bedrijf is voldoende. Kopers leggen vervolgens direct contact met verkopers.
Eind 2006 werd DaWanda opgericht in Berlijn, waarna het bedrijf circa tien miljoen euro aan groeikapitaal verwierf. Inmiddels worden op het internationale platform aan circa twee miljoen gebruikers ongeveer net zoveel producten aangeboden.
De start van de Nederlandse site zal worden gevierd met een fysieke designmarkt in het Meininger Hotel in Amsterdam. Momenteel draait de Nederlandse site al voor een select gezelschap.
DaWanda opent Nederlandse webwinkel
Gepubliceerd op 6 augustus 2012 om 00:00
Reacties 0