Dommelsch organiseert concerten in supermarkten
Gepubliceerd op 15 juli 2005 om 00:00
Bierbrouwer Dommelsch organiseert in samenwerking met de Tilburgse Rock Academy een serie concerten in vestigingen van diverse supermarktketens. Eerder organiseerde Dommelsch al een vergelijkbare reeks gratis concerten in cafés en kroegen. “We kregen er zoveel reacties op, dat we er meer mee wilden doen”, aldus Antal van Pelt van initiatiefnemer Interbrew. “We dachten: op welke manier kunnen we dat nu vertalen naar retail, naar een concept voor supermarkten?” Merkbeleving en entertainment, daar draait het om bij de concerten. Van Pelt: “Door de supermarktoorlog zijn de prijzen al helemaal uitgeknepen. De verschillen tussen supermarkten zijn verkleind, dus prijs is niet langer een onderscheidende factor. Wij geloven in originele promotie, waarbij het volumecomponent natuurlijk een belangrijke rol speelt.” De reacties van supermarkten zijn enthousiast. De actie wordt door de brouwer ondersteund met een displaywedstrijd: de supermarkten die de meest aansprekende “Dommelsch Muziek & Winkel” display maken kunnen de concerten winnen.
Reacties 0