Game-uitgaven vanaf 2014 in de lift

Nederlandse consumenten trekken vanaf 2014 hun portemonnee weer om consolegames aan te schaffen. Dat voorspelt PwC in zijn jaarlijkse Entertainment & Media Outlook. Uit het rapport blijkt dat de uitgaven aan consolegames in 2012 en 2013 blijven dalen tot respectievelijk 220 en 215 miljoen euro.

Volgens PwC keert het tij pas in 2014, als de uitgaven stijgen tot 229 miljoen euro. In 2016 wordt zelfs een omzet van 284 miljoen euro verwacht. De groei zou te danken zijn aan de te verschijnen next generation consoles.

Ook voor de online gamemarkt wordt een stijging voorspeld. De online uitgaven worden in 2016 op 315 miljoen geraamd, terwijl dat bedrag dit jaar op 257 miljoen uitkomt. Deze stijging is toe te schrijven aan de massale adoptie van breedbandinternet. Na Engeland en Frankrijk is de Nederlandse online markt voor games de grootste in Europa.

De markt voor mobiele games is in 2016 goed voor 61 miljoen euro, een verdubbeling ten opzichte van 2007. Alleen de bestedingen binnen de Hollandse pc-markt blijven tot 2016 dalen, zo voorspelt PwC. Deze bestedingen komen in 2012 uit op dertig miljoen euro, en krimpen tot 2016 tot 25 miljoen euro. Door een trouwe groep gebruikers zal dit platform op den duur echter niet verdwijnen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!