Lichte omzetgroei voor Hornbach

De Hornbach-groep heeft zijn omzet in de eerste helft van het financiële boekjaar licht zien stijgen. De omzet groeide van 1 maart tot 31 augustus met één procent tot 1,797 miljard euro. Deze stijging is vooral toe te schrijven aan de bouwmarkten en tuincentra in Duitsland, waar de omzet 1,5 procent hoger uitkwam. In Nederland en andere Europese landen lag de omzet van 710 miljoen euro op hetzelfde niveau als een jaar eerder.

Het concern zag de like-for-like omzet het afgelopen half jaar met 2,1 procent dalen. “We zien dat de aanhoudende eurocrisis en de pessimistische economische vooruitzichten in grote delen van Europa duidelijk hun weerslag hebben op het consumentenvertrouwen”, verklaart Wim Sigmond, financieel directeur van Hornbach Nederland. “We zijn wel trots dat we het afgelopen jaar drie nieuwe vestigingen hebben geopend in Zweden, Roemenië en Zwitserland. Bovendien openen we in november 2013 onze tiende Nederlandse vestiging in Nieuwerkerk aan den IJssel.”

De retailer boekte vorig jaar een recordomzet. De halfjaarcijfers van Hornbach lopen niet gelijk met deze resultaten, maar de retailer hoopt deze omzet aan het eind van het jaar te kunnen evenaren. De retailer zag zich wel genoodzaakt haar omzet- en winstverwachting voor het boekjaar 2012/2013 te herzien. De holding verwacht nu een omzetgroei te genereren in 'low single-digit’-cijfers, met het operationeel resultaat op hetzelfde niveau als een jaar eerder.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!