Webshopper doet vaker aankoop over de grens

Het aantal consumenten dat wel eens een aankoop doet bij een buitenlandse webshop is het afgelopen jaar verdubbeld. Dat blijkt uit onderzoek van PostNL onder duizend Nederlandse consumenten.

69 procent van deze consumenten shopt graag over de grens omdat een product daar vaak goedkoper is. Andere redenen zijn het uitgebreide assortiment (46 procent) en de exclusiviteit van de producten (43 procent). Ruim 66 procent van de respondenten geeft aan op het web vooral kaartjes voor concerten en voorstellingen te kopen. 65 procent van de consumenten boekt zijn vakantie graag online. Vijftig procent geeft aan vaak cd’s en dvd’s op het web aan te schaffen.

Een meerderheid van de shoppers onderzoekt een bepaald product eerst online, om het vervolgens in een fysieke winkel aan te schaffen. Vooral voor elektronica en aankopen voor in en om het huis wordt het web vaak geraadpleegd. Wanneer consumenten wel de voorkeur geven aan het shoppen in een fysieke winkel, komt dat door het sociale aspect en de tastbaarheid van de producten. PostNL verwacht dat deze voordelen snel hun glans verliezen door de komst van prijsvergelijkers, sociale media en recensies.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!