Subway wil grootste van Nederland worden

De Amerikaanse broodjesketen Subway wil het aantal Nederlandse filialen de komende drie jaar verdubbelen. Subway heeft eind dit jaar 120 restaurants maar hoopt dat de teller in 2015 op driehonderd filialen staat.

De keten is naar eigen zeggen ‘hard op weg om de grootste van Nederland te worden’. “In het buitenland zijn we met 38 duizend restaurants al de grootste in de quickservicebranche”, zegt Justin Goes, area development manager voor Subway. “Als onze groeispurt doorzet, is dat binnen afzienbare tijd ook in Nederland het geval.”

Het Amerikaanse franchiseconcept ging dit jaar met dertig nieuwe franchisers in zee. Ook voor het komende jaar zijn er al een groot aantal licenties in de maak. “Voor 2013 verwachten we daarom een stijging tot 175 vestigingen”, aldus Goes. De keten denkt de verdubbeling in 2015 te kunnen realiseren met ondernemers die al een of meerdere vestigingen hebben, en met nieuwe franchisenemers.

“We verwachten toch minimaal honderd nieuwe franchisenemers", verwacht Goes. "De opening van een nieuwe vestiging betekent niet alleen brood op de plank voor de ondernemer, gemiddeld heeft een filiaal tien medewerkers in dienst. Vaak meer, soms minder. Bij elkaar creëren onze ondernemers in deze tijd dan toch ruim tweeduizend banen in vier jaar. Dat is toch iets om trots op te zijn.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!