Texaco is erg tevreden over winkelconcept Star Mart

Texaco is een van de weinige oliemaatschappijen die zijn shopconcept voor de tankstations niet volledig heeft vernieuwd. Het shopformat Star Mart dat in 1999 werd geintroduceerd is er nog steeds. Texaco is er erg tevreden over en past het aan wanneer dat nodig is. Volgens regional sales manager COCO/COFO Benelux Jan van der Haar is Star Mart een dynamische formule die continu wordt aangepast aan de laatste eisen van de klant. Dit toont Van der Haar aan door vier winkels te laten zien die allemaal verschillend zijn. In de eerste winkel nabij Rotterdam kunnen klanten vers afgebakken broodjes kopen bij de `Bakerstreet`. Een goed initiatief is ook de impulskoeler voor softdrinks, die in de plaats zijn gekomen van een gedeelte van het zoetwarenschap. In de tweede winkel, bij Alphen aan den Rijn en Bodegraven, ligt een Star Mart met het nieuwste op shopgebied. Deze winkel heeft een licht en ruimtelijk interieur en verkoopt onder meer kleding van de merken Down-under en Dogger Jeans. De derde winkel is De Bisde langs de A2 bij Beesd. Deze heeft sinds kort de grootste Bakerstreet en verkoopt ook medicijnen. De vierde winkel is die in Almere-Buiten. Dit grote station heeft een Bakerstreet met zitruimte en het koffieconcept Roode Pelikaan. Aan de shop vastgeplakt is een ronde glazen uitbouw met stoelen tafels. Daarmee is Texaco de eerste oliemaatschappij die het aandurft zitruimte in de shop te creeren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!