'Multibrand retailconcept verdwijnt'

Het multibrand retailconcept is kansloos en gaat verdwijnen. Dat voorspelde Jan Peters, eigenaar van de Score Group, tijdens een discussie over de toekomst van retail op Emerce eRetail in Bussum. Mogelijk hebben typische brandstores als Nike en Apple daarop een grote invloed, meent hij.

Volgens Peters staan de prijzen en marges enorm onder druk doordat de markt veel sneller verandert dan iedereen gedacht had. “Oriënteren in de stad, wie doet dat nog, nu iedereen met een iPad op de bank zit?”, vroeg hij zich af. Voor warenhuizen voorziet Peters wel een ‘gouden toekomst’. “Maar wel in een nieuw model, waarbij de supermarkt steeds meer als wholesaler fungeert en merken hun eigen winkel laat inrichten.”

Greg Nieuwenhuys van outdoor retailer Bever ziet juist volop mogelijkheden voor beleveniswinkels, stelde hij in een reactie op Peter. “In onze branche zien we helemaal niet de trend van verticale brandstores. In tegendeel, merken vragen ons juist om hen te helpen bij het vermarkten van producten.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!