Zooplus wil focussen op klantbehoud

Online dierenwinkel Zooplus zag zijn omzet in Nederland het afgelopen jaar met veertig procent stijgen naar 28 miljoen euro. In heel Europa ging er bij de keten voor 336 miljoen euro aan dierenproducten over de virtuele toonbank, zo blijkt uit het jaarverslag van het Duitse bedrijf.

Ondanks de omzetgroei schrijft Zooplus netto structureel nog geen zwarte cijfers. De investeringen in de acquisitie van nieuwe klanten drukken zwaar op het resultaat, dat uitkwam op een verlies van twee miljoen euro in 2012. Wel won de onderneming het afgelopen jaar 1,6 miljoen nieuwe klanten, wat het totaal op 5,9 miljoen brengt.

Dit jaar wil Zooplus zijn focus verleggen naar klantbehoud, wat een positief effect op de winst moet opleveren. Uitgeverij Burda, een van de grootste aandeelhouders, blijft bereid fors te investeren. Van de Europese markt voor dierenspeciaalzaken, die wordt geschat op 22 miljard euro, heeft Zooplus inmiddels 1,5 procent in handen.

Het kantoor van Zooplus Nederland is gevestigd in Rotterdam. Daarnaast bedient het bedrijf zijn twintig afzetlanden vanuit twee logistieke centra, waaronder een in Tilburg. Met de uitbreiding van bol.com heeft de online dierenwinkel er een grote lokale pure player bij.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!