Zalando schrijft nog geen zwarte cijfers

Moderetailer Zalando wil zich gaan focussen op de markten waar zij nu al actief is. Het afgelopen jaar zette de online fashionwinkel stappen in zeven nieuwe markten en zag zij haar verkopen met 125 procent groeien naar 1,48 miljard dollar. Tevens steeg het verlies met 50 procent naar 125 miljoen dollar, zo schrijft Stores.org.

Het is de vraag wanneer Zalando haar investeringen in marketing, IT en distributie om zal zien slaan in winst. Sinds haar start in 2008 heeft de fashionretailer nog geen zwarte cijfers geschreven. Wel kwam de retailer het afgelopen jaar in Zwitserland, Oostenrijk en thuisland Duitsland voor het eerst uit op het break-even point.

In Duitsland profiteert Zalando van positieve ontwikkelingen binnen de e-commerce, die het afgelopen jaar met 51 procent steeg naar 51,5 miljard dollar. Daarnaast groeide de naamsbekendheid van de retailer in zijn thuisland naar 95 procent. Met de mogelijkheid om kleding thuis te passen en binnen honderd dagen gratis terug te sturen, wordt de online retailer voor consumenten steeds toegankelijker.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!