AH beste in engagementonderzoek

Albert Heijn is als beste uit de bus gekomen in een engagementonderzoek van Weber Shandwick. De supermarktketen scoort gemiddeld het beste op negentien punten, zoals ‘acces’ en ‘respect’. Dit meldt Fonkonline.nl.

De engagement footprint van AH is volgens het onderzoek sterk en in balans. Nespresso en Coca-Cola eindigden in Nederland op de tweede en derde plek. De engagement footprint van twintig merken in Nederland werd onder de loep genomen. Tweeduizend respondenten werkten aan het onderzoek mee.

Weber Shandwick presenteert donderdagmiddag ‘The Science of Engagement’ in Nederland. Het pr-bureau werkt hiervoor samen met wetenschappers op het gebied van neurowetenschap, antropologie en psychologie. Deze strategische tool richt zich op de vraag wat consumenten beweegt om contact te maken met merken. Het maakt inzichtelijk hoe engagement tussen merken en consumenten tot stand komt met de centrale vraag: wat willen consumenten en waaraan geven zij hun voorkeur? Ter gelegenheid van deze lancering werd het onderzoek gedaan.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!